Förbannad tjej

Publicerad 2012-12-06 16:40:17 i Life

Åhh, blir så jäkla förbannad! Har ju jobbat på en förskola nu i ett par månader, men börjar bli riktigt trött på det... Från början så tyckte jag att "rutinerna/reglerna" var väldigt konstiga, och jag vill ha mer ordning och rätta när jag jobbar. Så jag var med på ett möte där vi diskuterade hur jag/dem ville ha det, och kom fram till en massa bra grejer och det hela kändes jättebra. Detta var för ett par månader när jag precis börjat. Nu är läget helt annorlunda, jag får hela tiden, flera gånger om dagen, säga till dem vad de får och inte får göra (detta är folk i 40-årsåldern, alltså VUXNA människor). De får ju bland annat enligt livsmedelslagen INTE gå in i köket, speciellt inte utan "rock", men detta gör de ändå. De går varje dag in i köket och bara TAR grejer! Blir så förbannad på detta! Vi har liksom gått igenom det hundratals gånger, att de måste skriva en lapp varje dag för vad de behöver så att vi i kökspersonalen kan ge det till dem. Men de fattar inte! Och förra veckan så var jag med på ännu ett möte då jag förklarade att de måste skärpa sig med lappar och annat, att de inte får gå in i köket o.s.v. o.s.v. Men NEJ DÅ, nu gör de tvärtom ändå! Det är som om alla har korttidsminne och inte förstår vanliga meningar. Herregud, blir galen snart..

Shit vilket långt inlägg, men kände bara att jag var tvungen att skriva av mig lite ;) SÅ, nu är jag glad igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Linnea Jansson

Jag är nitton år och har nyss gått ut Hotell och Restaurangprogrammet på gymnasiet. Jag älskar att laga mat och shoppa, och fritiden spenderar jag helst med mina vänner eller med en riktigt bra bok.



Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela